Undskyld …!

Hvis vi ikke har gjort det før, så vil vi bestemt gerne her komme med en uforbeholden undskyldning til alle vore mange kunder; såvel nye som gamle!

Undskyld, fordi du som regel modtager din bestilling i en ramponeret papkasse, eller en fremstillet i genbrugspap, i stedet for en ny og farvekoordineret emballage med flotte og matchende bånd om. Undskyld, fordi vi har proppet alle mulige former for beskyttende fyld i kassen, i stedet for fint silkepapir, fancy postkort, duftprøver mv.

Den daglige rutine

For dig, som ikke lige ved det, så er Tibberup Høkeren en ganske lille butik bestående af blot to ansatte: Høkeren og hans Frue. Det er det hele. Flere er vi faktisk ikke.

Som det første hver morgen printer Fruen alle de nye ordrer og bestillinger ud, som vi har modtaget via vores hjemmeside aftenen og natten forinden og straks herefter går Høkeren i gang med at finde alle sager frem og pakke dem forsvarligt ned.

Alt efter antallet af ordrer og bestillinger, samt ikke mindst hvilken type af varer, her er tale om, prøver vi at få pakket alt, inden vi åbner dørene for vores lille butik i Helsingør. Når vi ikke har travlt med at ekspedere kunder i butikken, besvare telefoner eller mails, kører vi løbende ordrer ud og pakker dem; så vores lille postmand kan få så meget som muligt med, når han henter pakker hos os om eftermiddagen.

Som tiden går

Da Tibberup Høkeren startede for snart 18 år siden, havde vi ingen hjemmeside; den kom først til nogle år senere. Med den blev det pludselig muligt for os at komme længere ud og hjælpe mange flere kunder. Dengang var alt på mange måder meget mere simpelt. Antallet og ikke mindst den rent fysiske dimension af pakker var til at overse.

Rigtig meget er heldigvis sket siden. Vores sortiment har udviklet sig med årene i takt med antallet af ordrer og bestillinger via vores hjemmeside. En udvikling vi bestemt kun kan være og er meget, meget taknemmelige for.

Imidlertid stiller det en lille butik som vores over for en række dilemmaer: Hvordan finder vi en passende form for emballage til vore mange varer? Vel at mærke en emballage som kan tåle ’mosten’ og sikre at den pågældende ordre når sikkert frem til modtageren? Og er det muligt at gøre dette, så det bliver til at betale for både vore kunder og os?

En ’win-win-situation’

Som kunde tænker du måske ikke lige over det; men indkøb af emballage er faktisk en ganske dyr post for enhver form for virksomhed og især for lille butik som vores. Vi kan desværre ikke tage denne udgift på os. Ikke med mindre vi skal justere vore priser opad; og dét ville være aldeles urimeligt; både for vore kunder som handler i vores fysiske butik og for dig, som handler via hjemmesiden.

Hvad gør man så? Jo, vi har stille og roligt og hen ad vejen valgt at genbruge så meget af den emballage, vi får vores mange varer leveret i; det være sig den fysiske kasse som det form for fyld, der måtte være i den. Vi besøger desuden med jævne mellemrum alle vore lokale supermarkeder for at hamstre vinkasser o.lign. Ud over dette har vi en lang række af kunder og andre i lokalmiljøet, der aflægger os besøg i butikken med favnen fuld af al slags emballage, der alligevel skulle smides ud. Vi synes faktisk, det er blevet til ikke så lidt af en såkaldt ’win-win-situation’; for dig som kunde, for os og så sandelig også for miljøet.

Alle de nævnte, gode intentioner til trods er vi dog stadig nødt til at indkøbe emballage fra tid til anden; idet nogle af vore mange varer ganske enkelt kun lader sig sende i helt specielle former for indpakninger. Sidstnævnte er imidlertid udelukkende fremstillet af genbrugspap mv. for at gøre alt så lidt belastende som muligt; såvel økonomisk som miljømæssigt.

Med alt dette in mende håber vi, du vil sende os, og især miljøet, en venlig tanke, næste gang du modtager en pakke fra os. Og endnu en gang undskyld!

Se vores udvalg af bakelit produkter her: